سریال و انمیشن

آموزش نحوه تعویض سیم کارت سوخته همراه اول، ایرانسل و رایتل

آموزش نحوه تعویض سیم کارت سوخته همراه اول، ایرانسل و رایتل

تعویض سیم کارت سوخته چگونه است؟ در صورتی که سیمکارت خط شما مسدود شده یا به هر دلیلی دیگر قابل استفاده نیست، باید برای بازیابی آن و رفع مشکل اقدام کنید.

مهمترین دلیل سوختن سیم‌کارت، آسیب‌های فیزیکی مثل قراردادن نادرست در خشاب، تماس با رطوبت و خوردگی پین‌های آن هستند. با این حال موارد دیگری مثل وارد کردن کد PUK اشتباه یا ویروس‌ها نیز می‌توانند منجر به این اتفاق شوند. در صورتی که شما هم با این مشکل مواجه شدید، با پلازا همراه باشید تا با مراحل تعویض سیم کارت سوخته آشنا شویم.

فهرست مطالب

از کجا بفهمیم سیم کارت سوخته است؟

پیش از این که بخواهیم نسبت به تعویض سیم کارت اقدام کنیم، باید مطمئن شویم که سیم‌کارت ما سوخته است. اما از کجا می‌توانیم مطمئن شویم؟ موارد زیر چند نمونه از نشانه‌های اصلی یک سیم‌کارت سوخته هستند:

  • قطع شدن ناگهانی تماس هنگام مکالمه
  • رسیدن پیامک با تاخیر زیاد به مخاطبین
  • افت کیفیت مکالمه
  • کاهش عمر باتری
  • داغ شدن گوشی
  • قرار گرفتن خودکار گوشی در حالت هواپیما
  • نمایش مخاطبین بدون نام و تنها با شماره

البته هرکدام از این موارد می‌توانند به دلایل بسیار زیاد دیگری هم پدیدار شوند؛ بنابراین، حتما با چک کردن سیم‌کارت، اطمینان از قرار گرفتن درست در اسلات مربوطه و امتحان کردن سیم کارت در یک گوشی دیگر، مطمئن شوید که مشکل از گوشی شما نیست و سیم کارت دچار ایراد شده است.

تعویض سیم کارت سوخته حضوری

برای رفع مسدودی سیم کارت سوخته کافی است به یکی از دفاتر و مراکز مجاز خدمات اپراتورهای ایرانسل، همراه اول و رایتل مراجعه نمایید. آدرس این مراکز و دفاتر را در وبسایت هرکدام از این اپراتورها می‌توانید پیدا کنید. سپس درخواست تعویض سیم کارت را بدهید. به این روش شما می‌توانید بدون پرداخت هزینه اضافی سیمکارت خود را به صورت فعال و با همان شماره قبلی خود دریافت و استفاده کنید.

برای فعال سازی سیم کارت سوخته یا تعویض سیم کارت گمشده ایرانسل و همراه اول، بایستی مدارک زیر را به دفاتر خدمات ارتباطی و یا نمایندگی اپراتورها ارائه کنید. این مدارک عبارتند از:

  • اصل و تصویر کارت ملی
  • حضور مالک تلفن همراه یا وکیل قانونی
  • ارائه اصل وکالتنامه و تصویر آن در صورت حضور وکیل قانونی
  • ارائه اصل قبض پرداختی دوره آخر
  • تکمیل و امضای فرم درخواست

همان طور که گفته شد، برای بازیابی سیم کارت سوخته ایرانسل یا سیمکارت سایر اپراتورها باید به دفاتر خدمات مراجعه کنید. در زمان تعویض سیم کارت بایستی مالک تلفن همراه و سیمکارت به صورت فیزیکی در دفاتر مجاز حضور داشته باشند. وکیل قانونی مالک نیز می‌تواند به جای مالک به دفاتر مجازی که کار رفع مسدودی خط سوخته را انجام می دهند مراجعه کنند. سپس باید فرم درخواست تعویض سیم کارت را تکمیل و امضا کند. هر کدام از مالک یا وکیل قانونی مالک باید اصل و تصویر کارت ملی خود را ارائه کنند. ارائه اصل وکالت‌ نامه برای وکیل قانونی مالک ضروری است. اگر سیم کارت شما دائمی باشد باید قبض پرداختی آخرین دوره را به همراه داشته باشید.

همچنین بخوانید :

تعویض سیم کارت رایتل غیر حضوری

اما اگر سیم کارت رایتل داشته و سیم کارتم سوخته چیکار کنم؟ در این صورت می‌توانید با تماس با پشتیبانی رایتل، سیم‌کارت خود را تعویض کنید.

می‌توانید از طریق خط رایتل با شماره ۲۰۰ و از سایر خطوط با شماره ۰۹۲۰۲۰۰۰۰۰۰ تماس برقرار کرده و درخواست تعویض سیم‌کارت خود را ثبت کنید. اپراتور از شما اطلاعاتی دریافت خواهد کرد و درخواست شما را ثبت می‌کند.

تعویض سیم کارت سوخته ایرانسل غیر حضوری

برای تعویض سیم کارت سوخته ایرانسل به صورت غیر حضوری، چند راه مختلف وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید.

۱. از طریق اپلیکیشن ایرانسل من

اپلیکیشن ایرانسل من یکی از برنامه‌هایی است که حتما کاربران ایرانسل باید آن را در گوشی خود داشته باشند. این برنامه امکانات فراوان زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد و یکی از این امکانات نیز، قابلیت تعویض غیرحضوری سیم‌کارت است. برای انجام این کار، در صفحه اول این برنامه روی گزینه «حساب من» در پایین صفحه بزنید.

تعویض سیم کارت سوخته ایرانسل غیر حضوری

در صفحه بعدی روی گزینه «خدمات» بزنید.

بازیابی سیم کارت سوخته ایرانسل

حالا برای تعویض و بازیابی سیم کارت سوخته ایرانسل، روی گزینه «تعویض سیم‌کارت» بزنید.

سیم کارت شکسته ایرانسل

در صفحه باز شده، شماره سیم کارت و کد ملی را وارد کنید.

بازیابی سیم کارت سوخته ایرانسل

مراحل را پشت سر بگذارید و درخواست خود را برای تعویض سیم کارت ثبت کنید.

۲. تعویض از طریق تماس با پشتیبانی ایرانسل

راه بعدی، برقراری تماس تلفنی با پشتیبانی ایرانسل و ثبت درخواست تعویض است. برای انجام این کار باید از یک خط ایرانسل با شماره ۷۰۰ یا از سایر خطوط با شماره ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ تماس حاصل کنید. اطلاعات سیم کارت را به اپراتور بدهید و درخواست خود را ثبت کنید.

۳. مراجعه به سایت ایرانسل

رفع مسدودی خط سوخته

با مراجعه به این صفحه از سایت این اپراتور می‌توانید شماره سیم کارت را همراه با کد ملی وارد کرده و سپس با احراز هویت از طریق ایمیلی که با آن ثبت نام کرده‌اید یا سیم‌کارت دیگری که به نام خودتان است، سیم کارت شکسته ایرانسل خود را تعویض کنید.

تعویض غیر حضوری سیم کارت همراه اول

تعویض سیم کارت سوخته همراه اول به صورت غیر حضوری نیز امکان‌پذیر است. این اپراتور روش‌های مشابهی را برای انجام این کار ارائه می‌کند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

۱. تماس با پشتیبانی همراه اول

یکی از راحت‌ترین روش‌ها برای تعویض سیم کارت گمشده همراه اول، تماس با پشتیبانی همراه اول است. برای انجام این کار باید از خط همراه اول شماره ۹۹۹۰ را شماره‌گیری کنید یا از سایر خطوط، با ۰۹۱۲۹۹۹۰ تماس بگیرید. درخواست خود را از طریق اپراتور ثبت کرده و اطلاعات مورد نیاز را ارائه کنید.

۲. تعویض سیم کارت همراه اول درب منزل

نحوه فعال سازی سیم کارت همراه اول در خانه با خدمت همراه یار بسیار راحت است. سرویس همراه یار یکی از خدمات در محل این اپراتور است که بسیاری از خدمات این اپراتور را به صورت حضوری در خانه به شما ارائه می‌کند. می‌توانید با پشتیبانی همراه اول تماس برقرار کرده و درخواست این سرویس را ثبت کنید. همچنین می‌توانید به صورت اینترنتی از این صفحه نیز این سرویس را درخواست کنید. نماینده همراه اول در کمتر از ۳ ساعت به محل شما مراجعه و فرایند تعویض را انجام خواهد داد.

این سرویس هزینه بیشتری نسبت به مراجعه حضوری دارد. هزینه ایاب ذهاب این سرویس برای تعویض و رفع مسدودی خط سوخته، ۶۰ هزار تومان است. این هزینه به قبض مشترکین دائمی اضافه خواهد شد و مشترکین اعتباری هم باید از شارژ حساب خود آن را پرداخت کنند. سرویس همراه یار همراه اول در ساعات زیر قابل استفاده است:

  • شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ تا ۱۶ (به جز تعطیلات رسمی)
  • پنجشبه از ساعت ۸ تا ۱۲ (به جز تعطیلات رسمی)
  • روزهای تعطیل فقط در شهر تهران از ساعت ۸ تا ۱۴
  • روزهای پنجشنبه فقط در شهر تهران از ساعت ۸ تا ۱۶

لازم به ذکر است که این سرویس تنها در مراکز استان و ۸۵ شهر قابل استفاده است. برای اطلاع از فهرست‌ این شهرها به این صفحه از وبسایت همراه اول مراجعه کنید.

سوالات متداول

۱. آیا تعویض سیم کارت سوخته ایرانسل غیر حضوری ممکن است؟

تعویض غیر حضور سیم‌کارت سوخته ایرانسل امکان پذیر است. با مراجعه به وبسایت این اپراتور و تکمیل فرم می‌توانید سیم کارت جدید را در نشانی مدنظرتان دریافت کنید.

۲. چگونه سیم کارت سوخته را فعال کنیم؟

امکان فعال کردن سیم‌کارت سوخته وجود ندارد. شما باید سیم‌کارت را با مراجعه به دفاتر خدمات اپراتور خود تحویل داده و یک سیم‌کارت جدید دریافت کنید.

۳. کد دستوری تعویض سیم کارت سوخته چیست؟

کد دستوری برای تعویض سیم کارت وجود ندارد. مشترکین همراه اول و ایرانسل می‌توانند به صورت حضوری یا غیر حضوری و مشترکین رایتل به صورت حضوری، با روش‌هایی که در این مطلب گفته شد، درخواست تعویض سیم‌کارت خود را ثبت کنند.

۴. هزینه تعویض سیم کارت سوخته چقدر است؟

برای رفع مسدودی خط سوخته همراه اول باید مبلغ ۱۰ هزار تومان برای خدمت و ۱۰ هزار تومان دیگر برای دریافت سیم کارت خام پرداخت کنید. این هزینه‌ها به قبض شما افزوده یا از شارژ حسابتان کسر خواهد شد.

سخن پایانی

برای تعویض سیم کارت سوخته هم می‌توانید به‌صورت حضوری و هم غیر حضوری (همراه اول و ایرانسل) اقدام کنید. برای تعویض حضوری کافی است با مدارک مورد نیاز، به یکی از دفاتر خدمات اپراتور خود مراجعه و درخواست خود را ثبت کنید. در صورتی که روش دیگری برای بازیابی سیمکارت سوخته می‌شناسید، در بخش نظرات پلازا با ما به‌اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا